U krijgt bij het invullen van uw BSN nummer de melding dat uw BSN nummer al bestaat. Wat moet u doen?
U heeft eerder al gebruik gemaakt van SOLO met een ander gebruikersaccount. Start uw aanvraag opnieuw met het eerder gebruikte account. Ook kunt u het antwoord op de vraag over uw BSN nummer leeg laten. Het is geen verplichte vraag, u kunt het formulier gewoon verder invullen.
U wilt een account aanmaken maar u hebt niet direct uw account geactiveerd met de SMS activatiecode. Wat moet u doen?
Helaas is het niet mogelijk om een inactief account opnieuw te activeren. U moet een nieuw account aanmaken. Gebruik hiervoor een ander, alternatief, e-mailadres. Bij de grote e-mailproviders, zoals Gmail en Hotmail, kunt u gebruik maken van een alias adres door voor het @ een plus adres toe te voegen. Bijvoorbeeld bbz@gmail.com wordt bbz+solo@gmail.com.
U wilt een account aanmaken. Wat moet u doen?
Volg onderstaande stappen:
- Op de pagina “Inloggen” klikt u op “Ik heb nog geen account”.
- Op de pagina “Registreer een account” vult u uw e-mailadres in. Ook kiest u zelf een wachtwoord en geeft u uw mobiele telefoonnummer op. Dit nummer heeft u nodig in de volgende stap.
- Klik vervolgens op de knop “Account aanmaken”. U ontvangt via SMS een activatiecode.
- Op de pagina “Registratie bevestigen” vult u de activatiecode in. Vervolgens klikt u op de knop “Code controleren”.
U krijgt bij het inloggen de foutmelding dat u succesvol bent aangemeld en dat u om veiligheidsredenen bent uitgelogd. Wat moet u doen?
U heeft eerder een SOLO gebruikersaccount aangemaakt, maar de verder geen concept-zaak gestart. U dient een melding Bbz/Ioaz te starten via de eerder ontvangen link uit de doelgroepscan. U kunt deze link ook terugvinden op de pagina onder ‘Sociale ondernemersregelingen’.
Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat moet u doen?
Uw gebruikersnaam is gelijk aan uw e-mailadres en is hoofdlettergevoelig. Na het aanmaken van uw account heeft u een registratiebevestiging per e-mail ontvangen.
U wilt inloggen op uw “Persoonlijke Internet Pagina (PIP)” maar u bent uw wachtwoord vergeten. Wat moet u doen?
U kunt via de pagina “Inloggen” een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten” en volg de instructies.
U wilt inloggen op uw “Persoonlijke Internet Pagina (PIP)” maar uw mobiele telefoonnummer is gewijzigd. Wat moet u doen?
Om in te kunnen loggen moet u altijd een SMS activatiecode invullen. Wanneer u nieuw mobiel telefoonnummer gebruikt, kunt u contact opnemen met uw gemeente. Zij kunnen er voor zorgen dat u de SMS activatiecode ontvangt op uw nieuwe mobiele telefoonnummer.
U wilt inloggen op uw “Persoonlijke Internet Pagina (PIP)” maar uw e-mail adres is gewijzigd. Wat moet u doen?
Wanneer u nieuw e-mail adres gebruikt, kunt u contact opnemen met uw gemeente. Zij kunnen er voor zorgen dat u met uw nieuwe e-mail adres kunt inloggen.
U kunt niet direct alle vragen beantwoorden. Wat moet u doen?
Het is mogelijk om tijdens het invullen van het formulier, uw gegevens tijdelijk te bewaren. Klik rechts boven in het scherm op “Later afronden”. Uw aanvraag wordt nu als concept opgeslagen. Wanneer u later opnieuw inlogt, vind u uw “Melding Bbz 2004 / Ioaz” terug onder het kopje “Mijn Concepten”.
Uw melding is geregistreerd. Wat moet u doen?
Uw melding is geregistreerd bij uw gemeente. De gemeente zal nu contact met u opnemen.
U kunt de status en voortgang van uw zaak volgen via uw “Persoonlijke Internet Pagina (PIP)”. Soms zal de gemeente u om aanvullende stukken vragen. Deze stukken kunt u via uw “Persoonlijke Internet Pagina (PIP)” naar de gemeente sturen.
U moet aanvullende bewijsstukken uploaden. Hoe werkt dit?
- Login op uw Persoonlijke Internetpagina (PIP).
- Open ‘Melding Bbz 2004 / Ioaz’ onder ‘Mijn lopende zaken’.
- Open ‘► Registreren’.
- Klik op ‘Wijzigen’ aan de rechterzijde bij het gevraagde bewijsstuk.
- Klik op ‘Kies bestand’ en selecteer het desbetreffende bewijsstuk.
- U kunt nog een eventuele toelichting geven aan uw huidige behandelaar van uw zaak bij ‘Contact’ onderop de pagina.
- Klik rechtsboven op ‘Uitloggen’.
U moet uw aanvraagformulier ondertekenen. Wat moet u doen?
- Login op uw Persoonlijke Internetpagina (PIP)
- Open ‘29198: Melding Bbz 2004 / Ioaz’ onder ‘Mijn lopende zaken’.
- Ga naar ‘Mijn bijlagen’.
- Download ‘Aanvraagformulier BbzIoaz.pdf’
- Print het aanvraagformulier uit en u en (indien van toepassing) uw partner dient dit aanvraagformulier fysiek te ondertekenen.
- Scan uw fysiek ondertekende aanvraagformulier in.
- Open ‘► Onderzoek’.
- Klik op ‘Wijzigen’ aan de rechterzijde bij ‘Aanvraagformulier (ondertekend)’.
- Klik op ‘Kies bestand’ en selecteer uw fysiek ondertekende aanvraagformulier.
- U kunt nog een eventuele toelichting geven aan uw huidige behandelaar van uw zaak bij ‘Contact’ onderop de pagina.
- Klik rechtsboven op ‘Uitloggen’.
U moet uw beschikking ondertekenen. Wat moet u doen?
- Login op uw Persoonlijke Internetpagina (PIP)
- Open ‘29198: Melding Bbz 2004 / Ioaz’ onder ‘Mijn lopende zaken’.
- Ga naar ‘Mijn bijlagen’.
- Download ‘Beschikking BbzIoaz.pdf’
- Print de beschikking uit en u en (indien van toepassing) uw partner dient de beschikking fysiek te ondertekenen.
- Scan uw fysiek ondertekende beschikking in.
- Open ‘► Afhandelen’.
- Klik op ‘Wijzigen’ aan de rechterzijde bij ‘Beschikking (ondertekend)’.
- Klik op ‘Kies bestand’ en selecteer uw fysiek ondertekende beschikking.
- U kunt nog een eventuele toelichting geven aan uw huidige behandelaar van uw zaak bij ‘Contact’ onderop de pagina.
- Klik rechtsboven op ‘Uitloggen’.
U heeft eerder via SOLO een Bbz/Ioaz aanvraag ingediend en u nu wilt een verlenging aanvragen. Wat moet u doen?
Om een Bbz/Ioaz verlenging aan te vragen gaat u naar uw “Persoonlijke Internet Pagina (PIP)”. Volg onderstaande stappen:
- Open uw eerdere zaak.
- Klik geheel onderaan de pagina onder het kopje “Acties” op de link “Verlenging aanvragen”.
- Kijk goed naar alle vragen en eerder gegeven antwoorden. Waar nodig past u deze antwoorden aan.
- Verstuur uw nieuwe aanvraag.
Heeft u een vraag over een eerder verstuurde melding?
Neemt u voor een reeds verstuurde melding direct contact op met uw gemeente. Uw kunt de contactgegevens vinden, in de e-mail die u heeft ontvangen na het registreren van uw melding. Zorg dat u uw zaaknummer bij de hand heeft.
Heeft u inhoudelijke vraag over de bbz of Ioaz regeling voor ondernemers?
Neemt u voor een inhoudelijke vraag over de Bbz of Ioaz regeling voor ondernemers contact op met uw gemeente. Ook kunt u kijken of u het antwoord op uw vraag kan vinden op de website van Stichting 155-Help-een-bedrijf:
Heeft u een vraag over de werking van het Sociaal Ondernemersloket Online (SOLO)?
Voor vragen over het ondernemersloket verzoeken wij u contact op te nemen met uw gemeente. De bbz consulent kan indien nodig contact opnemen met de servicedesk.